SSI-Dialog/nätverksträff med SSI - Region Norr

 

När: Tisdagen den 18 februari kl 10.30 – 15.30

Var: Atea i Luleå

 

Tema: Supportrollen idag och hur den håller på att förändras

 

Agenda:

10.30 – 12.00: Atea presenterar sin verksamhet

12.00 – 13.00: Lunch

13.00 – 14.00: Supportrollen idag och hur den håller på att förändras

14.00 – 14.30:  kaffe/fika/nätverka

14.30 – 15.30: Gruppdiskussioner och sammanfattning

 

Välkommen till denna SSI-Dialog och nätverksträff med SSI - Support Services Institute, denna gång är vi hos Atea i Luleå. 

  

Detta är ändra gången nätverket i Norr träffas i Luleå, senast var vi hos Luleå kommun. Vi kommer dels att få veta mer om hur Atea arbetar med sin servicedesk. På plats får vi se deras lokaler och hur de har placerat och organiserat sig, det brukar allt vara intressant och man kanske kan få med sig några bra tips. 

Vi kommer även att diskutera och fokusera på alla frågor och utmaningar kring "Supportrollen idag och hur den håller på att förändras". 

 

Dialogmötet inleds av Peter Hero från SSI – Support Services Institute 

 

Deltagandet är kostnadsfritt! Gäller även ”prova på” för dig som ännu inte är medlem i SSI. 

 

Anmäl dig genom Outlook eller maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

___________________________________________________________________________________  

 

 

SSI-Dialog/nätverksträff hos Örebro kommun - Region Mitt

 

När: Onsdagen den 26:e februari kl 10.00 – 15.00

Var: Örebro kommun, Tomtagatan 9

  

Tema: ”Supportrollen idag och hur den håller på att förändras”

 

Välkommen till denna SSI-Dialog och nätverksträff med SSI - Support Services Institute, denna gång är vi hos Örebro kommun, IT-Support.

  

Vi kommer bl.a. att få höra om övergången kommunen har gjort till Digital arbetsplats samt om utmaningarna med outsourcing av 1st line från IT till en gemensam support för HR, ekonomi, kommunikation, IT, mm.

 

Agenda:

10.00 – 11.00: Örebro kommuns support

11.00 – 12.00: ”Supportrollen idag och hur den håller på att förändras”

12.00 – 13.00: Lunch 

13.00 – 15.00: Bikupa kring dagens tema samt kaffe/fika/nätverka

 

Dialogmötet inleds av Peter Hero från SSI – Support Services Institute 

 

Deltagandet är kostnadsfritt! Gäller även ”prova på” för dig som ännu inte är medlem i SSI. 

 

Anmäl dig genom att maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

___________________________________________________________________________________ 

 

Välkommen till SSI-Dialog hos Volvo HR Service - Region Väst

 

NÄR: 19 mars kl 13.00 – 16.30

VAR: Volvo Arendal på Hisingen

 

FOKUS PÅ: "Supportrollen idag och hur den håller på att förändras"

 

På Volvo HR Services i Göteborg är man drygt 10 personer som tar man hand om en mängd olika tjänster för alla anställda på företaget. Det kan handla om allt från löner, tjänstebilar, lagar och regler m.m.

För att lyckas hålla ordning på allt och för att kunna ge bästa servicen så har de relativt nyligen investerat i ärendehanteringssystemet ServiceNow vilket både är utmanande och givande på många sätt. Det pågår idag flera globala projekt inom HR Services som vi kommer att få höra mer om när vi är på plats. 

Vi kommer att ha rundabordssamtal och dela erfarenheter med varandra kring ett fokusämne som denna gång handlar om "Supportrollen idag och hur den håller på att förändras".

 

Agenda:

13.00 – 13.30: SSI och kort presentation av deltagarna

13.30 – 14.30: Presentation av Volvo HR Services 

14.30 – 15.00: Fikapaus och nätverka 

15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner och rundabordssamtal

 

Adress: ARHK Fästningsvägen 1A

Värd: Ludwig Wallin

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

___________________________________________________________________________________

 

Välkommen till SSI-Dialog hos Nordea - Region Stockholm

  

När: Tisdagen den 31:e mars, kl 13.00 – 16.00

Var: Nordea på Smålandsgatan 17.

 

FOKUS PÅ: "Mätetal, drivkrafter, kvalitét och kvantitet i supporten”

 

På Nordea jobbar man tillsammans och gör allt för att både kunder och de som jobbar med Kundtjänst ska få den all information och hjälp som de önskar och behöver. Det handlar om Workforce Management, AI stödsystem med chat-bot, monitorering, felanmälan och SOP/rutiner för att supportera verksamheten på bästa sätt. Nu får vi chansen att besöka Nordeas interna support och träffa bl.a. Jeanette Sundberg och hennes virtuella assistent Nova som båda bidrar till Nordeas höga kundnöjdhet fast på olika sätt. 

 

 Vi kommer att ha rundabordssamtal och dela erfarenheter med varandra kring ett fokusämne som denna gång handlar om "Mätetal, drivkrafter, kvalitét och kvantitet i supporten”. 

 

 

Agenda:

13.00 – 13.30: SSI och kort presentation av deltagarna

13.30 – 14.30: Presentation av Nordea support

14.30 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på supportenheten

15.00 – 16.15: Gruppdiskussioner och rundabordssamtal

 

Adress: NK-huset, Smålandsgatan 17, Stockholm (åk upp för rulltrappan till receptionen)

Värd: Jeanette Sundberg

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

 

___________________________________________________________________________________

 

 

Tidigare genomförda SSI-Dialoger


Nätverksgrupper - SSI-dialog

Erfarenhetsutbyte för kompetens. 

SSI-dialogerna är en viktig del av medlemskapet i SSI. Utnyttja de möjlgheter till personlig kompetensutveckling inom support som nätverksgrupperna ger. Nätverkande kompletterar de utbildningar och konferenser du deltar i föratt bli skivckligare inom din roll. 

I rollen som supportansvarig känner många av våra medlemmar att de ofta är ensamma med de bekymmer och utmaningar vardagen bjuder. Ofta finns behov av att ha någon att diskutera med, ta del av hur andra löst situationer eller få inspiration till hur man kan utveckla sig själv eller sin verksamhet. Genom SSI Dialog ges du som medlem möjligheten att diskutera och utbyta erfarenheter i en mindre grupp.

SSI Dialog träffas fyra gånger per år, en halvdag varje gång, och träffarna är utformade som kombinerade seminarier, studiebesök och samtalsforum. Varje träff har ett tema som belyser något som är nytt och intressant eller något som deltagarna efterfrågat. Träffarna arrangeras  hos någon av SSI Dialogs gruppmedlemmar i form av ett studiebesök.

Möjligheten att medverka i SSI Dialog är reserverad för medlemmarna i SSI. SSI Dialog är en medlemsförmån och därför kostnadsfritt för SSI:s medlemmar.

Anmäl dig till nätverkande i en SSI-dialog! Maila Peter Hero på SSI, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

För dig som inte redan är medlem erbjuder vi ett prova på möte för att du ska få veta mer om vad du får ut av SSI-dialogerna inna du blir medlem i SSI. 

Nya dialogdatum läggs in så snart vi vi bestämt datum.