SSI-Dialog hos Webropol i Linköping

 

När: Måndagen den 4 november kl 13.00 – 16.00

Var: Webropol i Linköping, Storgatan 50

 

Tema: Mäta och följa upp supporten!

 

Agenda:

13.00 – 14.00: Webropol presentation

14.00 – 14.30:  kaffe/fika/nätverka

14.30 – 16.00: Mäta och följa upp supporten

 

Välkommen till denna SSI-Dialog och nätverksträff med SSI - Support Services Institute, denna gång är vi hos Webropol i Linköping.

  

Vi kommer att fokusera på hur man bäst kan ”mäta och följa upp” sin verksamhet för att säkerställa att man når sina mål. Vi kommer också att prata om möjligheten att skapa ett nytt index för supporten där man kan följa och jämföra utvecklingen både internt inom den egna enheten men även externt med andra organisationer och företag.

 

Vi kommer också att få ta del av Webropols verksamhet och få mera insikt i hur deras tjänster och verktyg fungerar.

 

Dialogmötet inleds av Peter Hero från SSI – Support Services Institute 

  

Välkommen!

 

Peter Hero

SSI – Support Services Institute 

___________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos SMHI den 11 september

 

Var: Upplands Väsby 

 

FOKUS PÅ: "Utmaningar med självservice"

 

SMHI har tidigare prisats för att ligga i framkant kring digitalisering och utveckling inom informationsteknik.

De har en liten support som är utplacerad på 3 olika ställen. 

Peter Khalifa som är vår värd kommer att berätta om deras resa inom supporten och vad de har haft för utmaningar och vilka delar som de nu prioriterar för att lyckas hålla en hög nivå på servicedesk. 

 

Vi kommer att ha rundabordetsamtal och dela erfarenheter med varandra kring ett fokusämne som denna gång handlar om ”Utmaningar med självservice”.

 

Agenda:

13.00 – 13.30: SSI och kort presentation av deltagarna

13.30 – 14.30: Presentation av SMHI

14.30 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på supportenheten

15.00 – 16.15: Gruppdiskussioner kring självservice och sammanfattning

 

Adress: Anton Tamms väg 1, Upplands Väsby

 

Värd: Peter Khalifa, Tfn: 0707-73 68 51

   

___________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Kungsbacka kommun!

 

Starta hösten med att nätverka och delta på vår nästa SSI-Dialog på de båda enheterna Service Direkt och Kungsbacka Direkt (kundcenter). 

 

Den 21 augusti kl 09.00 – 12.15

 

Kungsbacka kommun har sedan många år tillbaka mycket höga ambitioner när det gäller service och support för både anställda på kommunen och för sina medborgare. 

 

Annika Björnefeldt och Lizette Andersson kommer att berätta hur de bedriver sina supportverksamheter och om hur de samverkar med olika andra enheter. 

 

Vi kommer att diskutera både möjligheterna och utmaningarna med att samverka med andra interna enheter. Vilka är framgångsfaktorerna? Vi kommer också att beröra ITIL 4 som trycker extra mycket på en helhetssyn och vikten av att skapa värde för alla olika ”intressenter” på ett snabbt och agilt sätt. 

 

Dagens fokusämne är: Intern samverkan

 

Agenda:

09.00 – 09.30: SSI och kort presentation 
09.30 – 10.30: Service Direkt presenterar sin verksamhet

10.30 – 11.00: Fikapaus och rundvandring på enheten
11.00 – 12.15: Gruppdiskussioner kring dagens fokusämne 

Plats: Storgatan 37 i Kungsbacka, Stadshuset som ligger mitt emot Kungsbacka station (pendel från Gbg central tar 18 minuter)

Värd:Annika Björnefeldt

Anmälan går bra att maila till:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, likaså om man vill ”prova på”)

 

Välkomna!

Peter Hero 

___________________________________________________________________________________

 

Tisdagen den 28 maj 2019 träffas vi i Luleå

 

Start kl 11.00 - kaffe serveras från kl 10.30. Vi avslutar senast kl 15.30. 
 
Vi träffas hos en av våra medlemmar - Luleå kommuns IT-avdelning.
 
Temat är: hur kan du vässa din support-organisation?
 
För att kunna utveckla en supportverksamhet så måste man veta var man står. Har vi rätt förutsättningar för att nå vår vision, mission och våra mål? Har vi rätt teknikstöd, fungerande processer och ett funktionellt kunskapssystem? Hur väl tar vi vara på våra medarbetares förmågor och resurser?
 
Dialogmötet inleds av Peter Hero från SSI – Support Services Institute - där han delar med sig av sina erfarenheter och ger tips, om hur man kan planera din verksamhet. Peter kommer även översiktligt gå igenom ITIL (senaste version) och avsnittet kring Support och kundorientering.
 
Vi avslutar med en längre diskussion och erfarenhetsutbyte.
 
Vi tar inte ut någon avgift för ditt deltagande! Mötet är också öppet för dig som (ännu inte) är medlem i SSI. 
 
Läs mer och (obligatorisk) anmäl dig via https://simplesignup.se/event/152315
 
Välkommen!
 
Per Dahlqvist
Regionansvarig SSI Dalarna/Norrland
070-585 39 29

 

___________________________________________________________________________________

 

Välkommen till SSI-Dialog hos Decerno i Kista den 3 maj

 

FOKUS PÅ: Ständiga förbättringar och ”Best practice” (ITIL 4)

 

Decerno är ett mellanstort företag som erbjuder sina kunder ”Digitala tjänster, verksamhetssystem och support”. De har höga ambitioner när det gäller att vara flexibla och kundanpassade kring sina supporttjänster. Vi får ta del av Decernos utmaningar och möjligheter och vad de har valt att prioritera inom supporten. 

 

Vi kommer att ha rundabordetsamtal och dela erfarenheter med varandra kring ettfokusämne som denna gång handlar om ”Ständiga förbättringar”.

 

Agenda:

13.00 – 13.30: SSI och kort presentation av deltagarna

13.30 – 14.30: Presentation av Decerno

14.30 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på supportenheten

15.00 – 16.15: Gruppdiskussioner kring ”Ständiga förbättringar” och sammanfattning

 

Adress:Kistagången 16, 7trElectrum 234, Kista

 

Värd:Linda Rydström, tfn 08 630 75 05

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

 

 

___________________________________________________________________________________

 

Välkommen till Dialog-möte och nätverksträff med SSI Region Dalarna/Norr

 

Vilka utmaningar ställer digitaliseringen?

 

Onsdagen den 8 maj 2019 kl, samling kl 10.30, start kl 11.00. Vi avslutar omkring kl 15.30. Det finns även utrymme för lunch och kaffe.

 

Introduktion till mötets tema: 

Samhället drivs idag av ett några megatrender, där digitaliseringen anses vara den som kommer ha störst påverkan på offentlig sektor, organisationer och företag.

 

Tjänster och affärsmodeller kommer förändras, vår kommunikation kommer förändras, vårt sätt att arbeta och vår vardag kommer påverkas. 

 

Inom supportverksamheter finns stora möjligheter att dra nytta av digitaliseringen. En nordisk enkät förra året visade att det är IT- och kundsupport som kommer påverkas mest av alla ”branscher”.

 

Lösningar gällande självservice inom support inkluderar t ex ett ERM-system (Elektroniskt uppgiftshanteringssystem), chattfunktioner och kunskaps/informationsdatabaser. 

 

Forskning visar att skillnaden i kostnad mellan självservice och traditionell support är 1/100 - alltså om kostnaden i självservice är 1 kr, är den i vanlig support 100 kr. Ökad tillgänglighet och ökad kundnöjdhet är också positiva effekter av självservice.

 

Dialogmötet inleds av Annika Bränström (Senior Adviser) från Digitaliseringsmyndigheten (DIGG) och Linda Leiderud (Senior Project Manager för sjukvårdens digitaliseringsprojekt) från Region Västernorrland

 

Vi kommer ge exempel på digitalisering inom supportverksamheter och kundtjänstenheter.

 

Vi avslutar med en längre diskussion och erfarenhetsutbyte, så ta med dig dina bästa exempel på genomförda digitaliseringar och planerade insatser.

 

Vi träffas hos GDM, Sundsvall - läs mer på www.gdm.se

Besöksadress: Södra Järnvägsgatan 37, Sundsvall

Gångavstånd från tåget - promenera västerut efter södra sidan av järnvägen

Parkeringar finns på intilliggande gator

 

Läs och gilla oss på Facebook:

https://www.facebook.com/servicesupportinstitute/

 

Anmälan (obligatorisk) görs till:

https://simplesignup.se/event/149520

 

Medlemmar deltar gratis! För dig som vill "prova-på" tar vi ut en avgift på 300 kr. Alla deltagare betalar sin egen lunch - omkring 100 kr.

 

Välkommen!

 

Per Dahlqvist

Regionansvarig SSI Dalarna/Norrland

070-585 39 29

www.supportinst.se

 

___________________________________________________________________________________

 

 

Välkommen till SSI-Dialog hos Helsingborg kommun 5 april

 

Nu har vi möjlighet att få besöka Helsingborg kommuns Digitaliseringsavdelning och deras IT-Supportcenter. 

 

Vi får möjlighet att lyssna till hur de har jobbat med Digitaliseringsresan under en längre tid och vad de har lyckats bra och blivit framgångsrika med samt vilka utmaningar de har haft på resan. 

Nu satsas det på supporten och de har högt uppsatta mål för att säkra upp en hög kundnöjdhet genom utveckling av både teknikstöd och interna processer.

 

Vi kommer att ha rundabordetsamtal (bikupa) kring ettfokusämne som denna gång är:

 

”Rätt teknik och processer för bättre Kundsupport” 

 

Hur påverkar ITIL 4 (processer) supporten, hur integrerar vi tekniken, kunskapshantering, automatisering, AI, RPA, Chatbot…

 

Agenda:

10.00 – 10.15: Inledning från SSI och presentation 

10.15 – 11.15: Helsingborg presenterar sin verksamhet

11.15 – 11.30: Kaffe/te (kort paus)

11.30 – 12.00: Supportoptimering (fördrag Peter Hero) 

Lunch

13.00 – 15.00: Fokusämne diskuteras i bikupa, rundvandring 

 

Datum: fredagen den 5 april

 

Adress:Prästgatan 21, Helsingborg

 

Anmälan går bra att maila till:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

 

 

 

Välkommen till SSI-Dialog hos VGR IT i Borås

 

Du är varmt välkommen att delta på vår nästa SSI-Dialog hos Västra Götalands Regionens support i Borås!

 

Träffen är fredagen den 1 mars.

 

Nu har vi möjlighet att få kommat till VGR IT/support (Västra Götalands Regionen) som relativt nyligen har infört sitt nya ärendehanteringssystem Service Now. De har lanserat en ny kundportal som de också har kopplat en chattfunktion till. Var med och lyssna om vilka utmaningar och möjligheter den nya plattformen har fört med sig. De kommer också att visa upp sin supportfunktion och berätta mer om verksamheten för oss som är med. 

 

Vi kommer att ha rundabordetsamtal och dokumentering kring ettfokusämne som är:

”Ärendehanteringssystem och verktygsstöd”

 

 

Agenda:

12.30 – 13.00: SSI och kort presentation av deltagarna

13.00 – 14.00: VGR presenterar sin verksamhet

14.00 – 14.30: Fikapaus och rundvandring på enheten

14.30 – 16.00: Gruppdiskussioner kring ”Mål, mäta och följa upp” samt sammanfattning

 

 

Plats: Ekenäsgatan 15, Solhem i Borås

 

Anmälan går bra att maila till:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Gävle kommun

 

Välkommen till årets första nätverksmöte med SSI - Support Services Institute, en nätverksförening för dig som jobbar med support- och kundärenden.

 

Tisdagen den 19 februari 2019, samling kl 10.30, start kl 11.00. Vi avslutar senast kl 15.30. Lunch och kaffe serveras.

 

Den här gången står Gävle kommuns IT- och utvecklingsavdelning som värd.

 

För att kunna utveckla en supportverksamhet så måste man veta var man står. Har vi rätt förutsättningar för att nå vår vision, mission och våra mål? Har vi rätt teknikstöd, fungerande processer och ett funktionellt kunskapssystem? Hur väl tar vi vara på våra medarbetares förmågor och resurser?

 

Dialogmötet inleds av Peter Hero från SSI – Support Services Institute - där han delar med sig av sina erfarenheter och ger tips, om hur man kan planera din verksamhet.

 

Vi avslutar med en längre diskussion och erfarenhetsutbyte.

 

Vi tar inte ut någon avgift för ditt deltagande! Mötet är också öppet för dig som (ännu inte) är medlem i SSI. 

 

Läs mer och (obligatorisk) anmäl dig via https://simplesignup.se/event/145944

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 
SSI-Dialog hos Uppsala kommun Servicedesk

 

Du är varmt välkommen att delta på vår nästa SSI-Dialog hos Uppsala kommun.

 

Den 15 november!

 

Lena Harju som är ansvarig för Servicedesken i kommunen kommer att berätta lite om resan som de har gjort den senaste tiden, från en lite spretig grupp till en nu rätt stabil bas att bygga vidare på. 

 

Som vanligt så nätverkar vi och får en liten rundtur på plats i deras lokaler. Numera kör vi också ”rundabordetsamtal” i mindre grupper kring de frågor som är i fokus på nätverksträffen.

 

Dagens fokusämne är: Workforce Management, extrapersonal eller hjälp från backoffice

 

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation
13.15 – 14.15: Lena presenterar sin verksamhet 

14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten
15.00 – 16.00: Gruppdiskussioner kring dagens fokusämne 

 

Plats: Verkstadsgatan 3B i Uppsala

 

Anmälan går bra att maila till:Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

_________________________________________________________________________________________________________________

Nätverksträff (Dialog-möte) med SSI Region Norr

 

När: Fredag 26 oktober kl 10.30 – 15.00

 

Var: Servicecenter IT, Sundsvalls kommun , Tivolivägen 10 (egen byggnad strax NO om kommunhuset).

 

Tema: Hur jobbar vi med rekrytering, kompetensutveckling av egen personal, och hur ska vi lyckas behålla personal – delaktighet, friskvård/förmåner etc?

 

Agenda:

10.30 – 11.00:Inledning och presentation, kaffe

11.00 – 11.30:Dagens värd från Sundsvalls kommun presenterar sin verksamhet

11.35 – 12.20:Lunch

12.30 – 13:15:Charlotte Sandelius, HR-chef på Statens tjänstepensionsverk (SPV).

13.15 – 15.00:Gemensam diskussion kring dagens tema, några kortare workshop's, 

 

Vi gör avbrott för kaffe/fika!

 

Föredrag: Charlotte Sandelius introducerar ämnet – strategi, planering, genomförande av rekryteringsuppdrag, kompetensutveckling av egen personal m m. Charlotte och SPV är också en del av projektet Myndighetssamverkan i Sundsvall där flera myndigheter arbetar tillsammans i gemensamma aktioner

 

Anmälan görs till: 

Per Dahlqvist, Regionansvarig SSI, 070-585 39 29; Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt)

_________________________________________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Karlstad kommun Service IT

Vill du veta mer om vad kommunen gör inom området RPA?

Den 6 november!

Thomas Wernerheim som arbetar för utvecklingen inom RPA inspirerar och berättar om vad som görs i kommunen just nu när det gäller RPA på förvaltningen VOF.

Christina Kjellberg med kollegor berättar om var de har gjort sedan vi besökte dem senast för 3 år sedan och vilka deras nuvarande utmaningar är.

Vi kommer också att tillsammans diskutera kundnöjdhet. Vad gör vi för att öka kundnöjdheten och inte minst hur mäter vi och får kunder och användare att svara på våra frågor?

Dagens fokusämne är: ”NKI och svårigheterna kring att mäta just kundnöjdhet”Agenda:

10.00 – 10.15: SSI och kort presentation
10.15 – 12.00: Karlstad presenterar sin verksamhet 
och inspirerar kring RPA
12.00 – 13.00: Lunch
13.00 – 15.00: Gruppdiskussioner kring dagens fokusämne NKI (rundvandring och fika)

Plats: Älvgatan 5, Karlstad (Ingång på hörnet mot älven)

(Kostnadsfritt)

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Telia Kundsupport

 

När: Onsdagen den 17 oktober kl 13.00 - 16.30

 

Du är välkommen att delta på vår nästa SSI-Dialog hos Telia på deras kundsupport i Göteborg.

 

De har sedan en tid tillbaka coachat sina medarbetare med en egen utvecklad metod som bygger på självledning och stöd från seniora medarbetare. 

 

Jennica Skånberg och Patrik Nebeski kommer att berätta om hur de arbetar med Att coacha och stötta sina medarbetare i supporten”.

 

Vi kommer att få ta del av hur de jobbar och organiserar sig på Supporten samt att de lägger stor vikt vid Kundfokus & Värderingar och hur de jobbar med just självledarskapet!

 

Dagens fokusämne är: Mål och uppföljning

 

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation
13.15 – 14.15: Telia presenterar sin verksamhet 

14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten
15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner kring dagens fokusämne 

 

Plats: Johan Willins Gata 6, Göteborg

 

(Kostnadsfritt)

 

________________________________________________________________________________________________ 

 

SSI-Dialog hos Nordea

 

 

De har nyligen börjat att arbeta i aktivitetsbaserade landskap med ”Free seating”. 

 

Vi kommer att ha som fokusämne: ”Framtidens support utifrån lokal & organisation?”.

Hur ser framtidens arbetsplats ut när vi dels ska arbeta mera agilt samtidigt som man ska ha möjlighet att arbeta hemma osv?

 

Nordea har många olika typer av supportenheter, från ren kundsupport till IT-Support och teknisk support till företagskunder. Hur har resan varit och var står de nu?

 

Nya förutsättningar med nya utmaningar kräver nya arbetssätt och ett helt nytt sätt att leda en verksamhet. Vad är rätt, vad är fel? Vi kommer att få ta del av några studier om vad som visat sig vara effektivast som vi kommer att utgå från och diskutera i grupp.

 

Agenda:

08.00 – 08.15: Presentation SSI

08.15 – 09.15: Nordea support presentation

09.15 – 10.00: Fokusämne: ”Framtidens support utifrån lokal & organisation?”.

10.00 – 11.00: Gruppdiskussioner och sammanfattning (kaffe&fika)

 

Plats:Nordea, Kilsgatan 4 i Göteborg

________________________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Loopia i Västerås

 

Denna gång träffas vi hos Loopia som utsågs till ”Årets Servicedesk 2017”.

Vad har de gjort för att bli så framgångsrika, hur jobbar de med sina medarbetare och hur integrerar de med sina kunder? Det är några av alla frågor vi får svar på vid detta besök.

 

De använder tekniken hos ”Puzzel” för sin verksamhet och de låter teknikerna själva komma med förslag/prototyper till förbättringar.

 

Vi kommer att ha som fokusämne: ”Automatiserad kundsupport”

 

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation 

13.15 – 14.15: Loopia presenterar sin verksamhet

14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten

15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner kring ”Automatiserad kundsupport” och sammanfattning

 

Kostnadsfritt för medlemmar och det går bra att prova kostnadsfritt vid ett tillfälle!

 

Plats:Kopparbergsvägen 8, Västerås

 

________________________________________________________________________________________________

 

 

SSI-Dialog hos Handelsbanken i Stockholm

 

När: Onsdagen den 16 maj kl 13.00 - 16.30

Nu har vi fått möjligheten att komma och besöka Handelsbankens supportenhet.

Vi kommer att fördjupa oss inom ämnet ”supportinförande”.
Det kommer att handla om supportinförandeprocessen- hur hanterar man verksamhetens krav och behov, hur upprättar man tjänster på ett enhetligt sätt och hur påverkar digitaliseringen supportinförandet - dvs hur kan vi som supportorganisation möta verksamhetens ökade krav på snabba leveranser.

Vi kommer att ha som fokusämne: ”Att införa och hantera support på nya tjänster”

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation
13.15 – 14.15: Handelsbanken presenterar sin verksamhet 14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten
15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner kring ”Supportinförandet”

Plats: Tegeluddsvägen 10, Stockholm 

Anmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

________________________________________________________________________________________________

  

SSI-Dialog hos hos Malmö Stad support

 

När: Tisdagen den 15 maj kl 13.00 - 16.30

Nu har vi fått möjligheten att komma och besöka Malmö stad IT Service och Support.

De arbetar för fullt med att migrera stadens medarbetare till den nya plattformen Windows 10 och Office 365.
Vi får höra och se hur de jobbar med att ta fram en väl fungerande organisation för utförande och beställningar samt även hur en de kan ge bra användarsupport gällande de nya verktygen till en grupp minder datavana individer.

Vi kommer att ha som fokusämne: ”Framtidens kundsupport, vad innebär det i praktiken?”

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation
13.15 – 14.15: Malmö stad presenterar sin verksamhet
14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten
15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner kring ”Framtidens kundsupport”

Besöksadress: Krangatan 4, Malmö

 

Anmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

________________________________________________________________________________________________

 

SSI-Dialog hos Länsstyrelsen i Mariestad

 

När: Torsdagen den 19 april kl 13.00 - 16.30

 

Nu har vi fått möjligheten att komma och besöka Servicedesken hos Länsstyrelsen i Mariestad.

De har många intressanta delar att visa upp, t.ex hur de följer upp sina mål och resultat på storskärm, där de kan följa sina mål med uppdatering var 15:min med hjälp av Power BI samt Power BI Report Server.

 

De håller också på att implementera övervakningsverktyget Nexthink på sina klienter. Det är ett toppmodernt verktyg som håller koll på både hårdvara, mjukvara, licenser m.m.

 

Vi kommer att ha som fokusämne: ”Mål, mäta och följa upp”

 

Agenda:

13.00 – 13.15: SSI och kort presentation 

13.15 – 14.15: Lansstyrelsen presenterar sin verksamhet

14.15 – 15.00: Fikapaus och rundvandring på enheten

15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner kring ”Mål, mäta och följa upp” samt sammanfattning

 

Besöksadress: Hamngatan 1 i Mariestad

 

Anmälan till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

 

________________________________________________________________________________________________

SSI-Dialog hos Coor, Kista 180315

Temat är: ” Knowledge Management - Kunskapshantering och automatisering "Skift Left"

Vi kommer att få se Coor Service Managements uppkopplade lokaler på plats, med sensorer på vid varje stol.

Studiebesök på ett modernt kontor i öppna landskap och uppkopplat med senaste tekniken.

Agenda:

13.00 – 13.15: Kort SSI presentation

13.15 – 14.15: Tore Jungnelius presenterar Coor och deras Servicedesk insourcad med Advania, Rundvandring.

14.15 – 15.00: Kunskapssystem och vad innebär "Skift Left" (Kunskapen flyttas närmare kunden)

15.00 – 16.00: Gruppfrågor kring kunskapssystem och sammanfattning. 

Plats: Kista

Anmälan görs lämpligen via mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

________________________________________________________________________________________________

SSI-Dialog hos White Arkitekter, Göteborg 180227

Temat är: ” har vi ”Hur hanterar vi nya applikationer i Molnet?” Det är en rätt stor och komplex fråga där vi kommer att utbyta erfarenheter med varandra.

Vi kommer också få möjlighet att prova på White´s egna VR-glasögon för att se vad som finns att utforska där!

Till detta kommer vi att diskutera hur vi kan utveckla nätverket SSI – Support Service Institute i Göteborg. Kan vi skapa en Community med Slack?

Agenda:

13.00 – 13.15: Kort presentation

13.15 – 14.15: Mattias presenterar White & supporten

14.15 – 15.00: Ny Community med Slack – Hur utveckla SSI

15.00 – 16.00: Hur hanterar vi applikationer i Molnet? Hur påverkar GDPR dessa tjänster?

Plats: Magasinsgatan 10

Anmälan görs lämpligen via mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

________________________________________________________________________________________________

SSI-Dialog hos Lantmäteriet, Dalarna/Norr den 26 januari 2018

Temat är: Framtidens support med Artificiell Intelligens, automatisering och fokus på Knowledge Management

Gästföreläsare är Johan Classon från New-Innovation, expert inom AI och Machine learning

Mötet börjar kl 10.30 och slutar c:a 15.30. Vi träffas hos Lantmäteriet, Lantmäterigatan 2C i Gävle

· Var står vi idag gällande teknikutvecklingen, och hur använder vi tekniken?

· Vad kan man göra med AI (Artificiell Intelligens)?  

· Grunden för att komma vidare är att vi har digitaliserat kunskapen, hur jobbar vi idag med Knowledge Management (Kunskapssystem)? 

· Vem/vilka inom IT ansvarar för att ta in t.ex. AI?  

· Vem/vilka inom IT ansvarar för att vi jobbar ”rätt” med Knowledge Management?  

· Vad kan/bör vi ställa för krav på våra ärendehanteringssystem?

 

Anmälan görs här: https://simplesignup.se/private_event/123737/8c22d58b7d

eller direkt till Per Dahlqvist - Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. - 070-585 39 29 

________________________________________________________________________________________________

SSI-Dialog hos Inera, Stockholm den 22 januari!

Temat är: ”Hur jobbar vi med medarbetarna när det gäller; mål och vad vi mäter, motivation och delaktighet samt friskvård/förmåner och hur lyckas vi behålla personal?”

Inera har många nya saker på gång 2018 och de närmast kommande åren.

Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.

Samt: ”Vart vänder vi oss vid rekrytering? Kvalitetskontroller på utfört arbete hur gör vi? Ni som har öppet 24*7 hur jobbar ni?

Program:

13.00 – 13.15: Kort intro från SSI – Vad är på gång?

13.00 – 14.00: Presentation från Inera

14.00 – 14:45: Rundvandring på enheten, fika och nätverkande

14.45 – 16.30: Fokusämne och erfarenhetsutbyte

Plats: Tjärhovsgatan 21, T-station Medborgarplatsen 

________________________________________________________________________________________________

SSI-Dialog hos Försäkringskassan, Sundsvall den 23 november 2017

Temat är: ”Driftsövervakning och Kundsupport"

Försäkringskassan presenterar verksamheten och de utmaningar som de har. Efter rundvandring och studiebesök diskuteras hur man hänger med i utvecklingen för att driva en modern och effektiv support.

Gå till kommande SSI-Dialoger