Skriv ut

 

 

 

Välkommen till SSI-Dialog hos Volvo HR Service - Region Väst

 

NÄR: 1 juni, kl 13.00 – 16.30

VAR: Volvo Arendal på Hisingen

 

FOKUS PÅ: "Supportrollen idag och hur den håller på att förändras"

 

På Volvo HR Services i Göteborg är man drygt 10 personer som tar man hand om en mängd olika tjänster för alla anställda på företaget. Det kan handla om allt från löner, tjänstebilar, lagar och regler m.m.

För att lyckas hålla ordning på allt och för att kunna ge bästa servicen så har de relativt nyligen investerat i ärendehanteringssystemet ServiceNow vilket både är utmanande och givande på många sätt. Det pågår idag flera globala projekt inom HR Services som vi kommer att få höra mer om när vi är på plats. 

Vi kommer att ha rundabordssamtal och dela erfarenheter med varandra kring ett fokusämne som denna gång handlar om "Supportrollen idag och hur den håller på att förändras".

 

Agenda:

13.00 – 13.30: SSI och kort presentation av deltagarna

13.30 – 14.30: Presentation av Volvo HR Services 

14.30 – 15.00: Fikapaus och nätverka 

15.00 – 16.30: Gruppdiskussioner och rundabordssamtal

 

Adress: ARHK Fästningsvägen 1A

Värd: Ludwig Wallin

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

___________________________________________________________________________________

 

 

Välkommen till en "Digital SSI-Dialog" hos Nordea i Stockholm

  

När: 22 april

Var: Kan enbart ses via webinarie, se länk nedan

(Spelas in hos Nordea på Smålandsgatan 17)

 

FOKUS PÅ: "AI-Stödsystem och Chatbotar”

 

På Nordea jobbar man tillsammans och gör allt för att både kunder och de kollegor som arbetar inom Kundtjänsten ska få den all information och hjälp som de behöver. Det kan handla om Workforce Management, AI stödsystem med chat-bot, monitorering, felanmälan och rutiner för att supportera verksamheten på bästa sätt. Nordeas virtuella assistent Nova är idag en viktig del både internt och externt för att bidra till ökad kundnöjdhet. 

Nu får vi chansen att ta del av Jeanette Sundbergs erfarenheter som på plats hos Nordea tillsamman med Peter Hero som moderator genomför ett webinarie via Teams. Alla kan delta oavsett om man idag har tillgång till Teams eller ej. 

 

Vi kommer också att använda Mentimeter (menti.com) för att ta reda på ett antal frågeställningar kring användandet av AI-stödsystem och Chatbotar hos de som deltar på denna ”Digitala SSI-Dialogen”. 

 

Agenda:

10.00 – 10.15: Peter Hero inleder och ger kort beskrivning av SSI och dagens fokusämne

10.15 – 11.00: Presentation av Jeanette Sundberg från Nordea support

11.00 – 11.30: Mentimeter och möjligheter att ställa frågor (menti.com) 

 

Värd: Nordea ochJeanette Sundberg

 

Anmäl: https://www.bita.eu/event/322 

 

Ladda ned digital inbjudan här

 

(Kostnadsfritt för medlemmar, gäller även för ”prova på”)

 

Välkomna att delta!

Peter Hero

Mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

 

___________________________________________________________________________________

 

 

Tidigare genomförda SSI-Dialoger


Nätverksgrupper - SSI-dialog

Erfarenhetsutbyte för kompetens. 

SSI-dialogerna är en viktig del av medlemskapet i SSI. Utnyttja de möjlgheter till personlig kompetensutveckling inom support som nätverksgrupperna ger. Nätverkande kompletterar de utbildningar och konferenser du deltar i föratt bli skivckligare inom din roll. 

I rollen som supportansvarig känner många av våra medlemmar att de ofta är ensamma med de bekymmer och utmaningar vardagen bjuder. Ofta finns behov av att ha någon att diskutera med, ta del av hur andra löst situationer eller få inspiration till hur man kan utveckla sig själv eller sin verksamhet. Genom SSI Dialog ges du som medlem möjligheten att diskutera och utbyta erfarenheter i en mindre grupp.

SSI Dialog träffas fyra gånger per år, en halvdag varje gång, och träffarna är utformade som kombinerade seminarier, studiebesök och samtalsforum. Varje träff har ett tema som belyser något som är nytt och intressant eller något som deltagarna efterfrågat. Träffarna arrangeras  hos någon av SSI Dialogs gruppmedlemmar i form av ett studiebesök.

Möjligheten att medverka i SSI Dialog är reserverad för medlemmarna i SSI. SSI Dialog är en medlemsförmån och därför kostnadsfritt för SSI:s medlemmar.

Anmäl dig till nätverkande i en SSI-dialog! Maila Peter Hero på SSI, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

För dig som inte redan är medlem erbjuder vi ett prova på möte för att du ska få veta mer om vad du får ut av SSI-dialogerna inna du blir medlem i SSI. 

Nya dialogdatum läggs in så snart vi vi bestämt datum.