Du kan gå alla våra kurser på distans.
 
För att göra det möjligt för alla att gå en kurs, trots de konsekvenser som Corona-viruset medför, erbjuder vi dig som inte kan resa eller inte får delta på plats i våra kurslokaler att gå kursen på distans. Du väljer själv en plats som passar, allt som krävs är att du har en dator med internetuppkoppling.

Våra kurser & utbildningar

Effektiv kundkommunikation

 Ledarskap och organisationsutveckling

Lärarledda distanskurser

 

Nyhet! GIG-utbildningar-Lärarledda distansutbildningar
En GIG-utbildning är en lärarledd distansutbildning, max en halv dag lång, där en expert på området på ett inspirerande sätt förmedlar kunskap och engagerar deltagare i övningar, diskussioner och erfarenhetsutbyten.

Elektroniskt kursmaterial samt ett verktygskort, som på ett översiktligt sätt summerar det viktigaste delarna ingår i kurspriset. Men inte minst, du får också under en halvdag möjlighet att ställa frågor till en expert på området och diskutera och dela erfarenheter med övriga deltagare. En möjlighet du inte får missa!

Våra GIG-utbildningar är ett utmärkt sätt att kompetensutveckla dig på ett tidseffektivt sätt inom ett specifikt område och samtidigt skapa kontakter med likasinnade eller din totala motpart som kan leda till oanade möjligheter i din karriär.

Det korta formatet gör också att du inte behöver ta hela dagar i anspråk för din kompetensutveckling, utan att den kan ske kontinuerligt över tid och från den plats där du befinner dig.

Kundservice

  • Medarbetarresan är en förutsättning för den goda kundresan (GIG)
  • Ledarskap, målstyrning och tvärfunktionell samverkan skapar kundservicekultur (GIG)
  • Delad kunskap och Knowledge Centered Support (GIG)
  • Hur vi bäst bedriver förändringsarbete i medarbetarresan (GIG)
  • Processer och ordning och reda för ett effektivt och stimulerande arbete (GIG)
  • Självservice som en naturlig del av medarbetarservicen (GIG)
  • Professionell kundkommunikation gör skillnad (GIG)

ITIL

  • Vad är en värdeström - och vad är den bra till? (GIG)
  • Att säkra en gemensam målbild - Plan (GIG)
  • Ständiga förbättringar - överallt och alltid - Improve (GIG)
  • Single point of communication - Engage (GIG)
  • Att alltid ha rätt saker hemma - Obtain/Build (GIG)
  • Rätt tjänst vid rätt tillfälle - Design and Transition (GIG)
  • Att ständigt skapa värde - Deliver and Support (GIG)

Vi ser GIG-utbildningar som ett komplement till klassiska klassrumsutbildningar. Klicka här för att ta del av vårt spännande utbud och boka dig!

 

Kontakta gärna våra hjälpsamma utbildningsrådgivare Annica eller Christina!

mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Tfn: 0709 - 10 27 86
mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Tfn: 0709 - 12 50 76

 

 

 

RAMAVTAL

Genom samarbetet med BiTA Service Management kan SSI leverera utbildningar inom ramavtal. 

Via Kammarkollegiet som formell underleverantör:

  • Programvaror och tjänster 2014: Grundläggande IT (via Cybercom)
  • Managementkonsulttjänster 2014 
  • IT-utbildning
  • IT-konsulttjänster Resurskonsulter (via eWork)

Övriga:

  • Region Östergötland
  • Landstinget i Uppsala Län
  • Region Jönköping
  • Sollentuna kommun
  • Bolagsverket
  • Riksgälden
  • Inera (via partner)
  • Statens Tjänstepensionsverk (SPV)

 

Acknowledgement

ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.