Supportbesiktning – tar tempen på din support och servicedesk

Kundservice och support blir allt mera strategiskt i takt med tjänsteorientering och digitalisering. Framgångsrika verksamheter har förmåga att hantera och prioritera kundbehov och användarupplevelse med interna effektivitetskrav och medarbetarperspektiv. Vanliga utmaningar hos våra kunder är:

  • Arbetssätt och processer
  • Ärendehanteringssystem och bristande integration
  • Potential för automation
  • Självbetjäning
  • SPOC
  • Hög personalomsättning
  • Service och attityder

Supportbesiktningen genomlyser processer, systemstöd, kompetens och förmågor, kunskapshantering, informationssäkerhet och förändringsförmåga. Ni får kontroll på styrkor och svagheter, underlag för prioriteringar och benchmarking mot ledande standards och best practise. 

Ni får en sammanfattande visualisering av de utmaningar som finns i support och Servicedesk.

Följande delar ingår i leveransen:

  • Faktainsamling
  • Intressentanalys
  • Djupintervjuer
  • Breddenkät
  • Analys och avstämning
  • Redovisning
  • Slutrapport med besiktningsprotokoll

Genomförandet sker under 3-5 veckor och genomförs av 2 seniora rådgivare med både konsulterfarenhet och bred erfarenhet support och serviceorganisationer.

 

Frågor - ring eller maila mig.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
070-384 03 08