Välkommen till "Digital SSI-Dialog" - Luleå Kommun, Region Norr

 

NÄR: 23 april, kl 10.00 – 12.00

VAR: Teams eller Zoom

 

FOKUS PÅ: "ITIL processer och vad värdet är för kunden"

 

På Luleå har man startat året med att planerna in en mängd nya aktiviter för att utveckla verksamheten ytterligare. Carina Nilsson (Enhetschef för IT-support/Drift) kommer att beskriva och berätta om de mål och utmaningar som de arbetar med idag. Kundvärde, ITIL 4 och PM3 m.m. är i fokus.

 

Vi kommer tillsammans att diskutera ramverk, processer, utbildning och metoder för att optimera värde och nytta för användare och kunder.

 

Agenda:

10.00 – 10.30: Nytt från SSI och en kort presentation av deltagarna

10.30 – 11.00: Presentation av Luleå kommuns IT-support/Drift

11.00 - 12.00: Gruppdiskussioner kring "Varför ITIL och vad är värdet för kund?"

 

Adress: Digtalt via Teams

Värd: Carina Nilsson

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, man kan även få ”prova på”)

___________________________________________________________________________________

 

Service Automation - inte bara teknik!  "Kunskapsfrukost" 

 

NÄR: 29 april, kl 08.00 – 08.45

VAR: Zoom

 

Denna kunskapsfrukost kommer att fokusera på vad "Service Automation" verkligen innebär och vad som krävs för att lyckas. Vi kommer att prata om grundläggande teknik och teknik i framkant som AI, RPA och röstsyntes. Men det finns flera andra frågeställningar som kommer att beröras, t.ex. hur hanterar vi processer och agila arbetssätt i en allt mer digitaliserad verklighet som utförs på distans?

 

Vi kommer även att diskutera vikten av att ha rätt organisation och rätt resurser för att lyckas att tillhandahålla tjänster på ett effektivt sätt, samtidigt som man bibehåller hög kvalitet och servicenivå. 

 

Denna kunskapsfrukost hålls i samarbete med BiTA, de som pratar är Nyangsarang Jobe King, konsult på BiTA och Peter Hero, ansvarig för Support Service Institute. Båda har lång erfarenhet av förändringsarbete och ledarskap inom Kundservice och support inom privat och offentlig sektor. 

 

(Kostnadsfritt) Anmäl dig här!

 

___________________________________________________________________________________

 

 Välkommen till "Digital SSI-Dialog" - Sandvik

 

NÄR: 21 maj, kl 10.00 - 11.30

VAR: Teams möte (länk skickas i god tid innan mötet)

 

FOKUS PÅ: "Att leda på Distans"

 

Sandvik är ett av Sveriges största företag och organisationer. I den globala supporten är man van vid att arbetet måste fungera även på distans. 

Kerstin Holmqvist kommer att berätta hur deras resa inom den globala supporten har varit, både innan och efter Corona. 

 

Vi kommer att få ta del av vilka verktyg som Sandviks support använder och hur de skapar sin Kanban och driver motivation bl.a. via Teams. 

Enligt Kerstin handlar det om att ha "tydliga mål och en bra vision" som man uppnår genom  "teamkänsla och tillhörighet".

 

Agenda:

10.00 – 10.10: Inledning av Peter Hero - SSI

10.10 – 11.00: Presentation av Kerstin från Sandvik Support

11.00  11.30: Diskussionsfrågor och Mentimeter

 

Adress: Distans via Teams

Värd: Kerstin Holmqvist - Sandvik AB

 

Anmäl genom att maila: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

(Kostnadsfritt för medlemmar, man kan även få ”prova på” utan kostnad)

 

___________________________________________________________________________________

 

 

 

Tidigare genomförda SSI-Dialoger


Nätverksgrupper - SSI-dialog

Erfarenhetsutbyte för kompetens. 

SSI-dialogerna är en viktig del av medlemskapet i SSI. Utnyttja de möjlgheter till personlig kompetensutveckling inom support som nätverksgrupperna ger. Nätverkande kompletterar de utbildningar och konferenser du deltar i föratt bli skivckligare inom din roll. 

I rollen som supportansvarig känner många av våra medlemmar att de ofta är ensamma med de bekymmer och utmaningar vardagen bjuder. Ofta finns behov av att ha någon att diskutera med, ta del av hur andra löst situationer eller få inspiration till hur man kan utveckla sig själv eller sin verksamhet. Genom SSI Dialog ges du som medlem möjligheten att diskutera och utbyta erfarenheter i en mindre grupp.

SSI Dialog träffas fyra gånger per år, en halvdag varje gång, och träffarna är utformade som kombinerade seminarier, studiebesök och samtalsforum. Varje träff har ett tema som belyser något som är nytt och intressant eller något som deltagarna efterfrågat. Träffarna arrangeras  hos någon av SSI Dialogs gruppmedlemmar i form av ett studiebesök.

Möjligheten att medverka i SSI Dialog är reserverad för medlemmarna i SSI. SSI Dialog är en medlemsförmån och därför kostnadsfritt för SSI:s medlemmar.

Anmäl dig till nätverkande i en SSI-dialog! Maila Peter Hero på SSI, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

För dig som inte redan är medlem erbjuder vi ett prova på möte för att du ska få veta mer om vad du får ut av SSI-dialogerna inna du blir medlem i SSI. 

Nya dialogdatum läggs in så snart vi vi bestämt datum.