Skriv ut

För supporttekniker – Support Center Analyst - Distans, 4 halvdagar

Bli en expert inom support. Du får alla kunskaper du behöver för att leverera support med hög kvalitet och uppnå nöjda kunder. Kursen ger dig som redan arbetat en tid med support en utmärkt möjlighet att ta steget upp till nästa nivå inom service. 

Det här är en lärarledd distanskurs som riktar sig till dig som har svårt att delta på en klassrums-baserad kurs i våra kurslokaler, eller kanske inte heller har möjlighet att avvara hela arbetsdagar för kompetensutveckling. Alla deltagare deltar i på distans från den plats som passar en själv bäst och som har internetuppkoppling. En kursdag är 3 timmar och kursen sträcker sig över 4 halvdagar (kl 9-12 varje dag).

Vill du uppnå, nöjdare kunder, kortare tid per ärende och färre eskaleringar?  Support Center Analyst ger dig verktygen för att nå målen.

Du lär dig: 

Vem ska gå kursen?
Du som är supporttekniker eller analyst i första eller andra linjen i servicedesk. Även du som är ansvarig för applikationer eller tjänster har stor nytta av kursen.

Certifierad Support Center Analyst
En certifiering ger dig ett intyg på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätta höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen kan vara ett viktigt steg för att t.ex. försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter i framtiden.

Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Analyst. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support. Kom ihåg att boka tid hos Support Services Institute för ett certifieringstest efter det att du har gått utbildningen.

Kurs på svenska med dokumentation på engelska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare. Utbildningsmaterialet och certifieringen är på engelska.

Metod
Kursen bygger på föreläsningar och lärarledda grupparbeten. Kursen bygger på att samtliga deltagare arbetar med erfarenheter från sin egen vardag under ledning av kursledaren. Alla deltar på distans, du utgår från den plats som passar dig, allt som krävs är att du har en dator med internetuppkoppling.

Kursens längd
Kursen genomförs under fyra halvdagar. Kursdokumentation ingår.

Priser
Priser för SCA 2 dagar (distans)
Kursavgift 5450 SEK (exkl moms)
Priset gäller våren 2020

Certifieringsavgift 1750 SEK (exkl moms)
Övningsskrivning 1150 SEK (exkl moms)

Pris för att gå denna kurs i klassrum
14200 SEK (exkl moms)

Datum distanskurs
Mars, datum kommer inom kort

Tider
Kl 13.00-16.30
Kursen är fördelad på 4 halvdagar

Form för kursen
Support Center Analyst finns som även som öppen klassrumskurs hos Support Services Institute. Kursen kan också genomföras som företagsintern kurs och därmed anpassas till den aktuella verksamheten.

Innehåll

Utvecklingen inom Support Center

Support Centers strategiska roll i företaget

Service Delivery metoder och teknologier

Support Center processer och Operations

Rutiner för hur du hanterar telefonsamtal

Lär dig att kommunicera effektivt

Hur du löser användarnas problem och felsöker

Maximera din egen effektivitet