SERVICE I FOKUS 2018 - den 29-30 maj i Stockholm

På denna konferens kommer vi att lyfta upp frågor som handlar support och service utifrån ett strategiskt framtidsperspektiv.

SERVICE I FOKUS är uppdelad i två spår, ett som riktar sig till de som arbetar med Kundsupport och beställningar. Ett annat som riktar sig mot de som arbetar med att hantera problem, förändringar, förvaltning, underhåll och drift. Ett fungerade samspel mellan alla dessa olika roller krävs för att kunna leverera moderna, ”snabba” och digitala tjänster.

I programmet kommer ledande experter dela med sig kring aktuella områden som Kunskapssystem, Devops, AI och robotisering, "nya ITIL" och vad en framtida allt mer digitaliserad värld kommer att innebära för oss som levererar service till olika kundgrupper.

Konferensen har stort fokus på andras erfarenheter och vad som har fungerat bra och mindre bra hos andra! "Uppfinn inte hjulet igen"

Välkomna!

Frågor kring konferensen, maila gärna: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  

Partners:

_________________________________________________________________________________________________________

Tidigare konferens 2017:

 

Konferensen "IT-SUPPORT I FOKUS" firade 25 år!

Tack alla som var med och bidrog till en lyckad och givande konferens.

Konferensen hade vi på Westmanska Palatset i Stockholm.

 

Servicedesk och Support i framkant!

Tre huvudområden som var fokus på konferensen: 

  • AI och Machine Learning 
  • Agil utveckling och release för effektiv support
  • Customer Experience – Kundens upplevelse i fokus

 

På konferensen korade SSI "Årets Servicedesk 2017".

De nominerade var: Försäkringskassan, Telia Company, Coor Service Management och Loopia.

               

Vinnare av årets Servicedesk 2017 var Loopia

Motivationen från juryn var följande:

Med relativt små resurser har de en stor innovationsförmåga och ligger i teknisk framkant.

När man ska kontakta Loopias support kan man på hemsidan se i realtid vilka väntetiderna är via telefonen, via chatten och via mail. Det är bara att välja för kunden.

Med hjälp av sin utvecklade kunskapsdatabas och efter analyser av kundernas frågor har de kunna matcha dessa, de har tagit fram enklare lösningar för kunden och har då som resultat fått ner antalet ärenden till supporten markant.

 

Tack till våra samarbetspartners!

        

             

              


Support och Service i fokus 16-17 maj 2018

Ett stort tack till alla deltagare, talare och partners som deltog på Kundtjänst i fokus 2017. 

Välkommen till nästa års konferens som till viss del har utvecklats såsom även branschen har gjort, den 16-17 maj 2018 i Stockholm!

 Peter Hero