Supportbesiktning – Är er Support redo för 2024?
Kundservice och support blir allt mera strategiskt i takt med tjänsteorientering och digitalisering. Framgångsrika verksamheter har förmåga att hantera och prioritera kundbehov och användarupplevelse med interna effektivitetskrav och medarbetarperspektiv.
Supportbesiktningen genomlyser kommunikation, roller, kompetens och förmågor, processer, samverkan, mål och mätetal, servicedesk, systemstöd, kunskapshantering, och förändringsförmåga.
Ni får med Supportbesiktningen en sammanfattande visualisering av de utmaningar som finns i support och Servicedesk.
Följande delar ingår i leveransen:
- Faktainsamling
- Intressentanalys
- Utvalda intervjuer
- Enkät
- Okulärbesiktning
- Analys och avstämning
- Redovisning
- Slutrapport med besiktningsprotokoll
Resultatet av genomlysningen presenteras i ett protokoll där 8 olika områden bedöms.
Varje genomlyst områden och dess bedömning ligger också till grund för de rekommendationer som protokollet kompletteras med.
I relevanta fall och då viktiga ”findings” gjorts så bifogas också en prioritering och förslag på åtgärd.
Genomförandet sker under 3-5 veckor och genomförs av 2 seniora rådgivare med både konsulterfarenhet och bred erfarenhet support och serviceorganisationer.
Våra referenskunder är bla:
- Eskilstuna kommun
- Rejlers Sverige AB
Är du nyfiken och vill veta mer kontakta oss!