SERVICE SUPPORT I FOKUS
- AI och automatisering i siktet

Välkommen till vår årliga konferens Service Support i Fokus

19-20 mars - Brygghuset i Stockholm!
Under två dagar kommer vi dela den senaste kunskapen kring allt vad gäller automatisering, självservice och modern kunskapshantering med hjälp av AI och robotar.

Det här är en konferens som SSI genomför för 29:e året och den vänder sig till alla som arbetar med att supportera digitala tjänster både inom den privata och den offentliga sektorn.

Konferensen kommer ge oss praktiska exempel där man lyckats nyttja AI och automatisering för en effektivare och mer kundvänlig supportorganisation. Vi kommer också få experternas spaningar på framtiden samt tips om hur man kan nyttja den teknik som redan finns på ett effektivt sätt. Nya verktyg och metoder finns för att åstadkomma automatisering, självservice och kunskapshantering med hjälp av AI och robotar. Under dessa två dagar kommer vi utforska dessa möjligheter och få en klarare bild över hur vi kan nyttja dessa i vår typ av verksamhet.

Men vi frågar oss också om det finns risker med att automatisera ”för mycket” eller på ”fel sätt”?

Exempel på konferensinnehåll
  • AI och Chat GPT, vad, varför, hur?
  • Verktygstöd för ökad självsupport
  • Rätt guider som är AO
  • ITIL+Agile+AI – Framtidens modell
  • Nytt ärendehanteringsverktyg, varför då?
  • Kunskapsdatabas med eller utan KB-artiklar
  • Automatiserad ärendehantering
  • Möjligheter med Chat GPT i servicedesken
  • Shift left och kunskapshantering
  • ITIL 4 och AI
Konferensens målgrupp
  • CIO:er
  • Digitaliseringsansvariga
  • Supportchefer
  • Teamchefer
  • Incident, problem, change managers
  • Supportexperter
  • Systemförvaltare av ITSM-verktyg
  • Produkt/tjänste-ansvariga
  • Koordinatorer
  • HR inom IT och digitala tjänster

Jag vill ha mer information

Lämna din mailadress så får du löpande information om programmet så att du senare kan ta ställning till om du vill göra en bokning.

E-post(Obligatoriskt)

Banner för konferensen Service Support i fokus - AI och automatisering i siktet

Eller boka dig direkt här

Några av våra talare

Evelina Galli - Expertröst TechTorsdag på TV74 med mera..

Med fokus på robotar, AI och människan

Evelina är teknik- och konsumentexpert på PriceRunner. Innan dess var hon redaktör på flera av Sveriges tekniksajter och rapporterade från världens alla techmässor om alltifrån tv-spel till kvantdatorer. Idag är hon en etablerad expertröst inom allt nördigt i såväl medier som på olika scener, och ses varje torsdag i segmentet TechTorsdag på TV4. Hon leder även podcasten En hållbar podd tillsammans med Hållbar E-handel.

Evelina kommer på Service Support i Fokus scenen bland annat att berätta om nyheter kring t.ex AI, Chat GPT, röstanalys, ”personlig assistent”, IOT, hållbarhetsaspekter och människan.

Niklas Görling - IT Supportchef på Max Burgers

Max Burgers fortsatta resa att ge förstklassig support

Niklas Görling är IT-supportchef på Max Burgers där de under en tid jobbat mycket för att stärka statusen inom servicedesk. Bland annat detta gjorde att de 2023 blev utsedda till Årets servicedesk.

Niklas delar på scenen med sig av Max Burgers fortsatta arbete med deras nu extremt lojala medarbetarnas och stora engagemang genomföra fler lyckade utvecklingsprojekt.

Mer detaljerad beskrivning kommer senare.

Årets Servicedesk

Vad har Servicedesken lyckats med särskilt bra med under det senaste året?
Nominera er själva, en kund, leverantör el kanske partner genom att skicka in en motivering som innehåller följande:
  1. Vilken organisation och Servicedesk gäller nomineringen?
  2. Varför nominera just denna Servicedesk?
  3. Skriv inom vilket eller vilka områden som denna Servicedesk har varit extra framgångsrika under året.
  4. Beskriv vad förändringen och utvecklingen lett fram till för nya värden till kund, verksamhet eller medarbetarna.
  5. Vad är det för verktyg, processer eller annat som är största anledningen till framgången?

Det behöver inte vara en lång och detaljerad beskrivning, hela den beskrivande texten bör få plats på max ett A4 papper.

Vi kommer att ta kontakt med den nominerade verksamheten och ställa ett antal kompletterade frågor för att få med hela bilden.

Maila nomineringen till Peter Hero peter.hero@supportinst.se

Moderatorer

Peter Hero

Peter som är lite av en guru inom Support och Kundservice kommer  som moderator leda konferensen, ställa utmanande och kloka frågor till våra föreläsare och i våra paneldiskussioner. Bli inte förvånade om Peter själv kommer stå som föreläsare i något av våra break out sessions då han precis gått en praktisk AI utbildning och inte kan hejda sig att berätta allt han fått lära sig där.

 

Petra Synneborn

Petra stöttar upp Peter under konferensen, håller koll på programmet och ger publiken möjlighet att ställa sina frågor. Hon har också koll på allt praktiskt för att ni konferensdeltagare ska få en sån bra upplevelse som möjligt. Håll utkik efter henne om ni har förbättringsförslag!

Utställare/partner

Vill du synas som utställare/partner i vår konferens?

Kontakta oss för mer information

Våra konferenslokaler

Brygghuset på Norrtullsgatan i Stockholm