15 Augusti

3 sätt att skapa en framgångsrik kundservice

Nyangsarang har i drygt 20 år hjälpt små och stora kunder att bli effektivare och att kunna generera mer kundnytta. Här svarar hon på hur man skapar en framgångsrik kundservice!

1. Människan först
Förmågorna är nyckeln så ta väl hand om era medarbetare! Skapa en arbetsmiljö rik på mångfald med fokus på trygghet och inkludering. Luta er mot ett system av konstant lärande. En proaktiv arbetsgivare med hållbarhet i sikte bör dessutom se till att uppmuntra till nyfikenhet och självledarskap. Lägg till 360 graders återkoppling och organisationen har rätt förutsättningar för att gå från styrka till styrka!

2. Låt teknologin jobba för dig
Fokusera på IT-smarta lösningar som är molnbaserade, integreringsklara med t.ex ett telefonisystem och som möjligen har en intern support för mindre justeringar/hantering av uppdateringar. Det kan bli tungstyrt och kostsamt om man inte förstår den tekniska plattformen till fullo eller är beroende av en extern support med begränsad access.

3. Ständig förbättring
Sjösätt ett system av ständig förbättring, CSI (Continual Service Improvement) där exempelvis de som sitter närmast kunderna fångar upp det guldstoft som kundåterkoppling faktiskt är! Lyssna på kunderna och lyssna på medarbetarna – det är de som nyttjar eller förvaltar din produkt/tjänst. Ett optimalt utfall är om återkopplingen används till att förbättra kundupplevelsen, för en nöjd kund är en återkommande kund!

Kontakta oss om ni vill ha konsulthjälp för att utveckla er kundservice!

Vill du bli uppdaterad på vad som händer hos oss?

Fyll i din e-postadress

så får du våra utskick och nyhetsbrev framöver.