Support Services Institute – SSI
Sveriges största nätverk för dig som arbetar med support och kundservice – för kundens bästa!
Support Services Institute (SSI) startades 1993, då för att etablera branschen genom ökad status och kompetens. Sedan dess har vi byggt upp ett nätverk av företag, organisationer och personer som arbetar med IT-support-, servicedesk- och kundservicefrågor inom både privata företag och offentlig sektor och vi har tillsammans lyckats med detta. Idag har IT-support och kundservice blivit mer aktuellt än någonsin och är på alla sätt verksamhetskritiskt hos alla organisationer och det är därför än viktigare att här ligga i framkant och hänga med i utvecklingen. Nätverket har därför nu blivit ett viktigt sätt för våra medlemsföretag att göra just detta, utveckla sin verksamhet och medarbetare, lära av varandra och utveckla branschen ytterligare tillsammans.
Utöver medlemsnätverkets olika events, med bland annat nätverksträffar ute hos medlemsföretagen, erbjuder SSI också löpande schemalagda utbildningar på området. Vi skräddarsyr ofta också utbildningar utefter kundens specifika behov och utbildar då en hel grupp på plats hos kunden.
Vid en eller ett par gånger per år anordnar SSI också konferenser med inspirerande talare som delar med sig av sin expertis och erfarenhet inom IT-support och kundserviceområdet.
Vi stöttar också er förändringsresa med olika konsulttjänster för att ta er kundservice och IT-support till en ny nivå.
Jag hoppas att din organisation också vill teckna ett medlemskap och ta del av vårt nätverk och våra medlemsförmåner!
Hoppas vi ses eller hörs snart!
Petra Synneborn
Verksamhetsansvarig
Support Services Institute
petra.synneborn@supportinst.se
0704 – 98 92 30
SSI är dotterbolag till BiTA Service Management som erbjuder konsult- och utbildningstjänster inom IT Service Management.
Våra partners
Om BiTA: Vi är ett kunskapsföretag med leveransformerna konsultation och utbildning som ofta används i växelbruk då vi bidrar till en effektivare organisation, motiverade team eller att säkerställa att er verksamhet är compliance med aktuella förordningar och ramverk. I allt vi gör utmanar vi byråkrati och ineffektivitet. Vi är modiga. Vi agerar med hjärta. Vi samarbetar. Vår kompetens ger resultat. Det handlar om verksamhetsutveckling som gör skillnad – vi kallar det för Operativ Excellens!
itSMF Sweden är en del av det globala nätverket itSMF International och erbjuder sina medlemmar erfarenhetsutbyte, omvärldsbevakning och kunskap inom en mängd olika områden som berör ITSM (IT Service Management). Föreningen medverkar i och bevakar forskning, utveckling av metoder och arbetssätt , standarder och teknikutveckling. Medlemsorganisationerna kommer från såväl privat näringsliv som offentlig sektor och föreningen arrangerar ca 10 aktiviteter per år. Aktiviteterna är mycket uppskattade och ämnena som tas upp är aktuella och kan handla om allt från AI, informationssäkerhet och ITIL till hur man lyckas få in en incidenthantering att fungera optimalt eller utveckla ett arbetssätt som bygger på olika ramverk.