Välkommen till årets viktigaste mötesplats för alla inom Service och Support!
Från Servicefunktion till strategisk spelare – Transformation pågår...
24-25 mars 2026 - Stockholm
Support är inte längre bara en servicefunktion – den är på väg att bli en strategisk spelare som driver affärsnytta, kundupplevelse och innovation. På Service & Support i Fokus 2026 samlas branschen för att utforska nästa steg i transformationen.
Under tre decennier har konferensen varit Sveriges främsta arena för inspiration, kunskap och nätverkande inom service och support. Här möts du som arbetar med att supportera digitala tjänster – inom både privat och offentlig sektor – för att dela erfarenheter, knyta nya kontakter och utveckla din kompetens.
Årets tema är ”Från servicefunktion till strategisk spelare”. Genom inspirerande föreläsningar, verkliga case och möten med experter får du insikter om hur supporten kan växa från att lösa problem i bakgrunden till att ta en central roll i organisationens framtid.
Detta är konferensen för dig som vill ligga steget före, förstå de senaste trenderna och vara en del av framtidens service och support.
Boka in den 24-25 mars 2026 – och bli en del av branschens viktigaste event!
- När support blir strategi
– hur tjänsten utvecklas till affärsnytta - Från problemfixare till värdeskapare
– resan mot proaktiv support - Människa + teknik
– samspelet som skapar kundupplevelser i toppklass - AI och automation i praktiken
– verkliga case och nya möjligheter - Mät det som räknas
– från SLA till kundvärde - Kompetens i förändring
– nya roller, färdigheter och arbetssätt - Support som innovationsmotor
– hur vi driver utveckling framåt - Ramverk och best practice
– verktyg för att lyckas med transformation - Kultur och ledarskap
– att skapa engagemang i förändring - Framtidens support
– trender, visioner och nästa horisont
Det här är konferensen för dig som vill ligga i framkant av service och support. Du som leder team, driver digitalisering, förvaltar processer eller utvecklar kundupplevelsen – här hittar du kunskapen, verktygen och nätverket som tar dig och din organisation vidare.
- CIO:er
- Digitaliseringsansvariga
- Supportchefer
- Teamchefer
- Incident, problem, change managers
- Supportexperter
- Systemförvaltare av ITSM-verktyg
- Produkt/tjänste-ansvariga
- Koordinatorer
- HR inom IT och digitala tjänster
- Verksamhetsutvecklare inom IT och digitala tjänster
Det går inte att boka dig riktigt ännu, men är du intresserad av att hålla
dig uppdaterad och ta del av våra erbjudanden, registrera din e-post.
Jag vill ha mer information löpande
Här kommer vi presentera våra keynote speakers



Breakout sessions
Här kommer våra breakout sessions presenteras när konferensen närmar sig.
Är du intresserad av att delta?
Lämna din intresseanmälan
Nominera till Årets Servicedesk 2026
Har du en servicedesk att nominera – eller arbetar du själv i en verksamhet som förtjänar att uppmärksammas? Skicka in ditt bidrag redan idag och var med och sätt ljuset på de bästa exemplen i branschen!
Läs om hur nomineringen går till och se senaste årens vinnare.
Bli utställare/partner till Service Support i Fokus 2026
Vill du veta mer om våra partner- och utställarpaket?
Kontakta oss gärna för en dialog om hur vi kan skapa ett upplägg som passar just er.

BiTA Service Management
Vi erbjuder IT-driven verksamhetsutveckling till offentliga och privata verksamheter som vill göra skillnad och samtidigt förbättra sin förmåga att skapa intern effektivitet genom minskad byråkrati och och mer kundnytta – vi kallar det för Operativ Excellens
Vi gör skillnad. Vi förenklar förändring. Vi levererar Operativ excellens!