ITIL® 4 Practitioner - Service Desk
INFORMATION
Pris: 11900 SEK Ex moms
Medlemsrabatt: Nej
Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.
Tid: 9.00 - 17.00
Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Antal dagar: 1
Tid: 9.00 - 17.00
Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Antal dagar: 1
Övrigt:
Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.
Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!
Översikt
Beskrivning
Innehåll
Anmälan
Sedan ITIL®4 introducerades 2019 har Service Desk beskrivits som en praxis och jämställts med bland annat Incident management och Service Request.
På kursen ITIL 4 Practitioner - Service Desk beskriver hur en modern Service Desk arbetar och interagerar med andra praxis. Man går igenom viktiga begrepp, principer, utmaningar och vilket värde som Service Desk ger. Kursen ger även praktisk vägledning på både strategisk nivå samt i det operativa arbetet.
Målgrupp
Denna kurs vänder sig primärt till dig som arbetar i en, eller ansvarar för en Service Desk men alla har nytta av att veta vad en Service Desk gör.
Förkunskapskrav
Det finns inga formella förkunskapskrav för att få gå kursen men vi rekommenderar att du har gått ITIL Foundation eller har motsvarande kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.
Certifieringen är på engelska.
OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.
Målsättning
Målsättningen med kursen är, förutom all ny kunskap som man tillskansar sig även hur man beskriver sina arbetssätt med hjälp av värdeströmmar och hur dessa dokumenteras och vidareutvecklas.
Du som går kursen kommer även att vidga ditt kontaktnät genom övriga kursdeltagare och få tips och trix om hur andra har hanterat sina utmaningar kring Service Desk
Språk
Kursmaterialet är på engelska men läraren pratar svenska
Kursmaterialet är på engelska men läraren pratar svenska
Kursmaterial
Materialet är digitalt
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.