Support Center Analyst

INFORMATION

Pris: 17500 SEK Ex moms
Medlemsrabatt: Ja
Tid: 9.00 – 17.00

Kursmaterialet är på engelska
Kursmaterialet är digitalt
Läraren pratar svenska

För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"

Antal dagar: 2
2025-03-24 - Stockholm
BiTA, Gamla Brogatan 11, Stockholm
Karta
2025-05-21 - Stockholm
BiTA, Gamla Brogatan 11, Stockholm
Karta

Övrigt:

Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.

Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!

Översikt
Beskrivning
Innehåll
Anmälan
För supporttekniker - Support Center Analyst
 
Vill du förbättra dina strategier för supportcenter och ta dina kundtjänstfärdigheter till nästa nivå?

Då är Support Center Analyst utbildningsprogrammet det rätta valet för dig. Detta program utrustar yrkesverksamma med viktiga färdigheter för att leverera exptionella supportupplevelser och maximera problemlösnings- och felsökningsförmåga.
 
Vad du kommer lära dig:
  • Processen för incidenthantering, från upptäckt och registrering till avslutning
  • Kritiska tänkandefärdigheter för att snabbt och konsekvent lösa incidenter
  • Värdet av tjänstehanteringsprocesser och dess roll i att leverera kvalitativ support
  • En medvetenhet om de grundläggande processerna och bästa praxis inom helpdesk
  • Värdefulla färdigheter i aktivt lyssnande och effektiva kommunikationsstrategier
  • Beprövade tekniker för att förbättra kundinteraktionen
  • Effektiva strategier för supportcenter för att hantera krävande kunder
Målgrupp 
Frontline-teknisk supportpersonal som behöver lära sig de kritiska stegen för att hantera och prioritera incidenter, minska eskaleringar och behärska de grundläggande kundervicefärdigheter som krävs för att hantera krävande kunder och förbättra kundnöjdheten. 
 
Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.
Nyckelfunktioner i utbildningsprogrammet
  • Rutiner för hantering av kundkontakter
  • Incidenthantering
  • Kommunikationsfärdigheter
  • Tjänstehanteringsprocesser
Efter kursen kommer du ha ny förståelse för bl a:
  • Övergripande kundserviceförmåga
  • Hur skapa en bestående positiv effekt på ditt team
  • Hur förbättra kundnöjdheten
Certifiering
På denna utbildningar kan du även beställa HDI Support Center Analys certifieringen.
Den är inte obligatorisk utan ett tillval.
Certifieringen är ett intyg på din expertis i att förbättra strategier för supportcenter och leverera exeptionell kunderservice. Den betonar dina färdigheter inom problemlösning, felsökning, effektiv hantering av kundkontakter, incidenthantering och kommunikationsförmåga samtidigt som den introducerar till grundläggande tjänstehanteringsprocesser.
Certifieringen är på engelska.
Kursinnehåll
 
Unit 1: Supportcentrets analytikers roll
Supportindustrins utveckling
Analytikerns roll
Analytikerns värde
Framtiden för service och support

Unit 2: Service- och supportens strukturella ramverk
Förstå verksamheten
Översikt av strukturella komponenter
Strategi
Tjänster
Service Level Management
Standardrutiner (SOP)
Affärsinriktning

Unit 3: Processer för servicemanagement
Bästa praxis för service och support
Incidenthantering
Begäran om utförande
Åtkomsthantering
Säkerhetshantering
Kunskapshantering

Unit 4: Verktyg, teknik och tjänsteleverans
Systemtänkande
ITIL-stödverktyg och teknik
Metoder för tjänsteleverans
Sociala medier

Unit 5: Förståelse för mätetal
Systemtänkande – tillämpat på mätetal
Mätetal
Instrumentpaneler
Kvalitetssäkring

Unit 6: Kommunikationsgrunder
Kommunikationsgrunder
Aktivt lyssnande
Röstens komponenter
Effektiva ordval
Skriftlig kommunikation
Effektiv interkulturell kommunikation

Unit 7: Felsökning och incidenthantering
Felsökning och problemlösning
Incidenthanteringsprocessen

Unit 8: Färdigheter i kundhantering
Utmanande kundbeteenden
Emotionell intelligens
Att uttrycka empati
Hantering av kundbeteenden

Unit 9: Personlig och professionell utveckling
SWOT-analys
Översikt av personliga utvecklingsfärdigheter
Tidsplanering
Stresshantering
Att hantera din karriär

Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.

Medlem
Fakturaadress (om annan än ovan)
Godkänn bokningsvilkor(Obligatoriskt)
Bokningsvillkor
Anmälan är bindande 2 veckor före kursstart. Skriftlig annullering av anmälan skall vara oss tillhanda senast 2 veckor före kursstart annars debiteras hela avgiften.
Vid tidigare annullering uttages en administrationsavgift om 500 kr exkl moms.
För att undvika avgiften kan bokningen överföras till annan deltagare från samma organisation.

Regler för inställda kurser
Om inte annat anges genomförs och påbörjas kurser enligt aktuellt kursprogram från SSI. Bokade kursdeltagare meddelas senast 10 arbetsdagar innan aktuell kurs skall påbörjas om kursen kommer att ställas in, undantaget är dock då kurs ställs in i akutfall som står utanför SSI’s kontroll. Köparen är berättigad till full återbetalning av erlagda kursavgifter men är ej berättigad till annan ersättning för kostnader eller skada som är uppkomna av den inställda kursen. SSI förbehåller sig rätten att ändra kursdatum eller ställa in planerade kurser vid för få bokningar.

Personuppgifter(GDPR)
I samband med din kursbokning samlar SSI in uppgifter om dig för att administrera bokningen, utbildningen och ev. certifiering. Vi behandlar endast de uppgifter du själv lämnar i detta anmälningsformulär och lämnar aldrig ut dessa till någon extern part utan ditt samtycke, utom om så krävs för att bearbeta och fullgöra din order eller ditt deltagande.

Som kunskapsföretag vill vi gärna även fortsättningsvis dela med oss av kompetensrelaterad information till dig. I samband med bokningen godkänner du även att SSI kontaktar dig med kunskapsrelaterad information, inbjudningar till events och aktuella erbjudanden.

Dina personuppgifter sparas tillsvidare och du kan när som helst kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, begära rättelse eller radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kurs@supportinst.se.

Vill du bli uppdaterad på vad som händer hos oss?

Fyll i din e-postadress

så får du våra utskick och nyhetsbrev framöver.