ITIL® 4 Practitioner - Incident Management
INFORMATION
Tid: 9.00 - 17.00
Allt kursmaterial är digitalt.
Kursmaterialet är på engelska.
Läraren pratar svenska.
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Antal dagar: 1
Övrigt:
Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.
Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!
- är Incident manager redan idag
- Arbetar med incidenthantering
- Kommer att börja arbeta inom området
- Nyckelbegrepp: Förstå det grundläggande syftet, målen och omfattningen av Incident Management inom ITIL-ramverket.
- Framgångsfaktorer för praxis: Lär dig om de väsentliga faktorerna som bidrar till framgångsrik incidenthantering, inklusive mätetal och uppföljning.
- Processer och aktiviteter: Utforska de detaljerade processerna som ingår i incidenthantering, från upptäckt och registrering till lösning och avslut.
- Roller och ansvar: Få insikter i nyckelrollerna inom incidenthanteringsteam och hur man effektivt strukturerar och organiserar dem.
- Information och teknik: Förstå hur teknik och verktyg kan stödja och förbättra olika aspekter av incidenthanteringsprocesser.
- Partners och leverantörer: Lär dig hur man effektivt samarbetar med externa partners och leverantörer vid incidentlösning.
- ITIL capability modell: Utforska hur ITIL-förmågemodellen stöder utvecklingen och mognaden av incidenthanteringsförmågor.
- Framgångsstrategier för praxis: Få praktisk kunskap om strategier och tekniker för att implementera och förbättra incidenthanteringspraxis.
Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs. Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
1. Förstå nyckelbegrepp i ITIL® 4 i allmänhet och Incident Management i synnerhet
a. Processerna i Incident managementb. Roller och kompetenser för Incident managementc. Hur information och teknologi stöttar incidenthanteringd. Hur leverantörer och partners involveras
Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.