Supportutbildning för medarbetare
INFORMATION
Pris: 14900.00 SEK Ex moms
Medlemsrabatt: Ja
Två dagars utbildning
Stockholm: 22-23 okt
Göteborg: 4-5 dec
Plats: United Spaces
Distansutbildning: 2-3 okt
Utbildningen inkluderar digitalt utbildningsmaterial, gruppövningar och workshop
Bokningsförfrågan
Antal dagar: 0
Stockholm: 22-23 okt
Göteborg: 4-5 dec
Plats: United Spaces
Distansutbildning: 2-3 okt
Utbildningen inkluderar digitalt utbildningsmaterial, gruppövningar och workshop
Bokningsförfrågan
Antal dagar: 0
Övrigt:
Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra lokaler på Drottninggatan 32 i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.
Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!
Översikt
Beskrivning
Innehåll
Supportutbildning för medarbetare (levereras tillsammans med vår partner ITSMguide)
Utbildningen riktar sig till nya medarbetare som anställts senaste året och som behöver en bra grund för att hantera inkommande supportärenden.
Det handlar till stor del om att förstå sin serviceroll och vikten av att alltid leverera värdefulla och effektiva supporttjänster. I denna utbildning går vi igenom alla områden som påverkar den egna rollen. I förlängningen ska eleven även känna sig trygg för att kunna vara med och utveckla den egna supportenheten tillsammans med övriga kollegor.
Utbildningen riktar sig till nya medarbetare som anställts senaste året och som behöver en bra grund för att hantera inkommande supportärenden.
Det handlar till stor del om att förstå sin serviceroll och vikten av att alltid leverera värdefulla och effektiva supporttjänster. I denna utbildning går vi igenom alla områden som påverkar den egna rollen. I förlängningen ska eleven även känna sig trygg för att kunna vara med och utveckla den egna supportenheten tillsammans med övriga kollegor.
Kursen inkluderar:
- Servicerollen och vikten av bra support
- Effektiv kundkommunikation
- Hantera svåra samtal
- Eskalera eller inte eskalera
- ITSM-verktygsstöd och möjligheter med AI
- ITIL processer för Servicedesk
- Shiftleft och självsupport
- Mål och vision
- Viktiga KPI:er att hålla reda på