ITIL® 4 Practitioner - Service Desk
INFORMATION
Pris: 11900 SEK Ex moms
Medlemsrabatt: Nej
Certifieringsvoucher och kursmaterial ingår i kurspriset.
Tid: 9.00 - 17.00
Kursmaterialet är digitalt.
Kursmaterialet är på engelska.
Läraren pratar svenska.
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Antal dagar: 1
Tid: 9.00 - 17.00
Kursmaterialet är digitalt.
Kursmaterialet är på engelska.
Läraren pratar svenska.
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Antal dagar: 1
Övrigt:
Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.
Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!
Översikt
Beskrivning
Innehåll
Anmälan
Vem passar denna utbildning för?
IT-proffs som strävar efter att förbättra service desk-verksamheten och utveckla sin karriär inom IT-tjänstehantering och support bör överväga ITIL 4 Practitioner: Service Desk utbildningen. Den är särskilt fördelaktig för individer i roller som IT-specialist (Utveckling och Förändringar), IT-chef (Drift) och IT-tjänstechef.
ITIL 4 Practitioner: Service Desk är en branscherkänd utbildning som visar din förståelse av viktiga principer inom IT-tjänstehantering (ITSM) och din förmåga att tillämpa dem effektivt inom en service desk-miljö. Den visar din expertis i att hantera kritiska uppgifter, förbättra användarupplevelsen och bidra till framgången för serviceförhållanden.
På kursen ITIL 4 Practitioner - Service Desk beskriver hur en modern Service Desk arbetar och interagerar med andra praxis. Man går igenom viktiga begrepp, principer, utmaningar och vilket värde som Service Desk ger. Kursen ger även praktisk vägledning på både strategisk nivå samt i det operativa arbetet.
Målgrupp
Denna utbildning vänder sig primärt till dig som arbetar i en, eller ansvarar för en Service Desk men alla har nytta av att veta vad en Service Desk gör.
Förkunskapskrav
Det finns inga formella förkunskapskrav för att få gå utbildningen men vi rekommenderar att du har gått ITIL Foundation eller har motsvarande kunskap för att kunna tillgodogöra dig kursinnehållet på bästa sätt.
Målsättning
Målsättningen med kursen är, förutom all ny kunskap som man tillskansar sig även hur man beskriver sina arbetssätt med hjälp av värdeströmmar och hur dessa dokumenteras och vidareutvecklas.
Du som går kursen kommer även att vidga ditt kontaktnät genom övriga kursdeltagare och få tips och trix om hur andra har hanterat sina utmaningar kring Service Desk.
Vad kommer jag att lära mig av ITIL 4 Practitioner Service Desk utbildningen?
Denna praktiskt inriktade modul täcker nyckelbegreppen inom Service Desk-praktiken, inklusive:
- Nyckelbegrepp: Förstå det grundläggande syftet med service desk som den centrala kontaktpunkten mellan tjänsteleverantören och användarna.
- Framgångsfaktorer för praktiken: Lär dig om de väsentliga faktorerna som bidrar till framgångsrika service desk-praktiker och deras integration i värdeströmmar.
- Processer och aktiviteter: Utforska de detaljerade processerna som ingår i arbetet som utförs av service desken.
- Roller och ansvarsområden: Få insikter i nyckelrollerna inom service desk-team och hur man effektivt strukturerar och organiserar dem.
- Information och teknik: Förstå hur teknik och verktyg kan stödja och förbättra olika aspekter av service desk-processer.
- Partners och leverantörer: Lär dig hur du effektivt kan samarbeta med externa partners och leverantörer vid incidentlösning och hantering av tjänsteförfrågningar.
- ITIL capability modell: Utforska hur ITIL-kapacitetsmodellen stöder utvecklingen och mognaden av service desk-förmågor.
- Framgångsstrategier för praktiken: Få praktisk kunskap om strategier och tekniker för att implementera och förbättra service desk-praktiker.
Certifiering
Certifieringen sker inte under kurstillfället utan den sker vid ett separat tillfälle ett antal veckor efter avslutad kurs.
Information om certifieringsdatum sker vid kurstillfället.
Certifieringen är på engelska.
OBS! För att få skriva certifieringen krävs att du har ett ITIL 4 Foundation-certifikat.
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Innehåll
Kursen tar bland annat upp följande ämnen:
- Nyckelbegrepp inom Service Desk
- Processer i denna praxis samt hur de realiseras som värdeströmmar
- Roller, kompetenser och egenskaper inom Service Desk
- Information och teknologi
- Utveckling av Service Desk med hjälp av mognadsmätning
Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.