30 Januari

Kundkommunikation för kundtjänst och servicedesk 2.0

Vi har lanserat en version 2.0 av kursen Kundkommunikation för kundtjänst och servicedesk. Den stora skillnaden från den tidigare versionen är att vi i den nya kursen lägger mer fokus på fler kanaler än telefonsupport. Kursen har en större bredd och passar dagens situation för kundservice medarbetare mycket bättre då fler och fler varianter av kundkontakt blir tillgängliga. Vi har redan hunnit testa den nya kursen företagsinternt vid ett tillfället och kunden var mycket nöjd med kursen och gav vår kursledare i den Nyangsarang Jobe King högsta betyg.

Kursens syfte är att ge deltagarna en övergripande förståelse för vikten som kommunikation spelar, vad de olika komponenterna är och vilka förutsättningar som krävs för att säkerställa en god kundkommunikation i en digital tidsålder. Med dessa nya insikter kommer du att kunna applicera dina färdigheter i samtals- och kommunikationsteknik som kommer att underlätta samspelet och göra det lättare att genomföra effektiva och trevliga interaktioner med kunder.

Efter kursen kommer du att:
  • känna större stolthet över din viktiga roll för företagets anseende bland sina kunder
  • känna större säkerhet i olika kundsituationer
  • kunna hantera ett kunddialogen mer effektivt, oberoende av interaktionens innehåll
  • kunna styra samtalet med frågeteknik och beslutsteknik
  • kunna tillämpa de-eskaleringstekniker för att hantera ilskna och missnöjda kunder med lätthet minskad personlig stress

Kursen kan genomföras företagsinternt och går då att anpassas till er egen organisation, men den finns också tillgänglig som öppen kurs. Nästa schemalagda kurstillfälle är 29-30 april i Stockholm.

Om du har frågor om kursen eller något annat, tveka inte att  kontakta oss!

Om du vill boka dig på nästa kurstillfälle eller bara läsa mer om kursen gör du det här.