Support Center Team Leader
INFORMATION
Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska
För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
Övrigt:
Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.
Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!
Du lär dig:
- Knowledge Management för att öka produktivitet och nöjdhet hos kunder och medarbetare
- Uppnå mål genom att använda best practise inom IT-support
- Effektivitet genom beprövade metoder för ledarskap och organisation
- Upptäcka och lyfta fram dina medarbetares talanger med 8-stegsmetoden
- Hantera stress och konflikter för större arbetsglädje i teamet
- Fokusera på effektivitet - KPI - Nyckeltal för verksamheten
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
En certifiering ger dig ett kvitto på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätt att höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen är ett viktigt steg för att försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter och en positiv löneutveckling. Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Team Leader.
Metod
Kursen bygger på att samtliga deltagare arbetar med erfarenheter från sin egen vardag under ledning av kursledaren.
Kursmaterial
Kursmaterialet är pappersbaserat. Kursmaterialet finns på plats första kursdagen.
Kurs på svenska
Utbildningsmaterialet är på engelska.
Kursen genomförs i samarbete med Support Services Institute (SSI). Support Services Institute är ett inspirerande och kompetenshöjande nätverk för personer som arbetar med IT-support och service.
- Utvecklingen inom Support Center
- Den nya rollen för Support Center
- Din roll som Team Leader
- Ledningsfunktioner i Support Center
- Att hantera samarbetet i Support Center
- Framgångsrik strategi för Support Center
- Service Level Agreements - SLA
- Standard Operating Procedures (SOPs)
- Business Alignment - Anpassning till affärsprocessen
- IT Service Management - ITSM
- ITIL Service Support
- Security Management
- Knowledge Management
- Service Delivery Methods
- Teknik och telefonsystem
- Service Management system
- Att leda och organisera personal
- Hur du rekryterar rätt person
- Vad du måste tänka på när du outsourcar supporten
- Utbildning och kompetensutveckling av medarbetare
- Kommunikationsprocessen för dig som team ledare
- Hur du tar hänsyn till kulturella skillnader
- Varför behöver du Emotional Intelligence?
- Hur du klarar konflikthantering
- Hur du använder coaching i ditt ledarskap
- Teamwork som nyckel till ett effektivt arbete
- Hur du får motiverade medarbetare
- Performance Management - det du mäter blir utfört
- Konsten att behålla duktiga medarbetare
- Hur kvalitetssäkrar du arbetet i ditt Support Center?
- Uppföljning och rapportering av prestationen
- Marknadsför ditt Support Center i företaget
Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.
Utbildning inom kundservice och support
Förenkla förändring genom utbildning
Med rätt kunskap och utbildning ökar förutsättningarna att genomföra förändringar för att bli en effektivare organisation som nyttjar resurserna rätt. Som individ stärker du genom kontinuerlig kompetensutveckling ditt CV och gör dig fortsatt attraktiv på arbetsmarknaden.
Vi på SSI erbjuder framförallt utbildningar till dig som arbetar inom kundservice och support och vill utvecklas i din nuvarande roll eller förbereda dig för att ta nästa steg i karriären. Vi erbjuder också genom vårt moderbolag BiTA Service Management utbildningar för annan IT personal och andra roller i en verksamhet. Det är också BiTA som hanterar all vår kursadministration.
JUST NU! Julkampanj med upp till 30% rabatt på våra utbildningar. Läs mer om kampanjen här.
Omdömen från tidigare deltagare
Företagsintern utbildning
Är du intresserad av en utbildning för en större grupp kan vi komma ut till ert företag och genomföra utbildningen på plats hos er som kund. Vi kan erbjuda alla standardkurser företagsinternt, men det finns också möjlighet att då få en kurs skräddarsydd precis efter ert specifika behov.
Ta kontakt för förslag