Support Center Team Leader

INFORMATION

Pris: 17500 SEK Ex moms
Medlemsrabatt: Ja
Tid: 9.00 – 17.00

Kursmaterialet är på engelska
Läraren pratar svenska

För nästa kurstillfälle, se "Boka kurs"
2024-09-11 - Stockholm
BiTA, Gamla Brogatan 11, Stockholm
Karta
2024-11-14 - Stockholm
BiTA, Gamla Brogatan 11, Stockholm
Karta

Övrigt:

Vårt moderbolag BiTA hanterar all vår kursadministration, vilket betyder att bekräftelser och annan information kommer att komma från bita.eu adresser. Vi genomför merparten av våra utbildningar i våra egna lokaler på Gamla Brogatan i Stockholm. Då vi utbildar i andra städer väljer vi också lokaler centralt för att underlätta resande med tåg och buss. Information om aktuell plats kommer i kursbekräftelsen.

Vi ser fram emot att få se dig på kurs snart!

Översikt
Beskrivning
Innehåll
Anmälan
Certifierande kurs för dig som arbetar med IT-support och helpdesk
 
Två dagar för dig som arbetar med att leda personal och uppföljning av IT-support

Du lär dig:
  • Knowledge Management för att öka produktivitet och nöjdhet hos kunder och medarbetare
  • Uppnå mål genom att använda best practise inom IT-support
  • Effektivitet genom beprövade metoder för ledarskap och organisation
  • Upptäcka och lyfta fram dina medarbetares talanger med 8-stegsmetoden
  • Hantera stress och konflikter för större arbetsglädje i teamet
  • Fokusera på effektivitet - KPI - Nyckeltal för verksamheten
Vem ska gå kursen?
Kursen vänder sig till dig som arbetar med daglig ledning och styrning av verksamheten och har direkta kontakter med medarbetarna i supportcentret. Du som har mest nytta av utbildningen är IT-supportchef, teamledare, helpdeskansvarig eller coach för support center. För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
 
Förkunskaper
För att du ska få ut så mycket som möjligt av utbildningen och klara certifieringsprovet krävs minst sex månaders erfarenhet från arbete med support.
Certifierad Support Team Leader
En certifiering ger dig ett kvitto på att dina kunskaper uppfyller internationella standarder. Det är också ett sätt att höja hela teamets kvalitet och stärka supportens roll i företaget. Kursen är ett viktigt steg för att försäkra dig om mer avancerade arbetsuppgifter och en positiv löneutveckling. Utbildningen ger dig de kunskaper du behöver för att klara HDIs certifieringsprov för Support Center Team Leader.

Metod
Kursen bygger på att samtliga deltagare arbetar med erfarenheter från sin egen vardag under ledning av kursledaren.

Kursmaterial
Kursmaterialet är pappersbaserat. Kursmaterialet finns på plats första kursdagen.

Kurs på svenska
Undervisningen sker på svenska med svensk lärare.
Utbildningsmaterialet är på engelska.

Kursen genomförs i samarbete med Support Services Institute (SSI). Support Services Institute är ett inspirerande och kompetenshöjande nätverk för personer som arbetar med IT-support och service.
Kursinnehåll
 
Vad händer inom Support Center
  • Utvecklingen inom Support Center
  • Den nya rollen för Support Center
  • Din roll som Team Leader
  • Ledningsfunktioner i Support Center
  • Att hantera samarbetet i Support Center
Affärsplanering och strategi för Support Center
  • Framgångsrik strategi för Support Center
  • Service Level Agreements - SLA
  • Standard Operating Procedures (SOPs)
  • Business Alignment - Anpassning till affärsprocessen
Support Center Processer och Operations
  • IT Service Management - ITSM
  • ITIL Service Support
  • Security Management
  • Knowledge Management
Service Delivery - metoder och teknologier
  • Service Delivery Methods
  • Teknik och telefonsystem
  • Service Management system
Rekrytering och utbildning av medarbetare
  • Att leda och organisera personal
  • Hur du rekryterar rätt person
  • Vad du måste tänka på när du outsourcar supporten
  • Utbildning och kompetensutveckling av medarbetare
Kommunikation och Coaching
  • Kommunikationsprocessen för dig som team ledare
  • Hur du tar hänsyn till kulturella skillnader
  • Varför behöver du Emotional Intelligence?
  • Hur du klarar konflikthantering
  • Hur du använder coaching i ditt ledarskap
Teamwork och få personal att stanna
  • Teamwork som nyckel till ett effektivt arbete
  • Hur du får motiverade medarbetare
  • Performance Management - det du mäter blir utfört
  • Konsten att behålla duktiga medarbetare
Kvalitetsmätning och utveckling
  • Hur kvalitetssäkrar du arbetet i ditt Support Center?
  • Uppföljning och rapportering av prestationen
  • Marknadsför ditt Support Center i företaget

Välj ett passande kurstillfälle i listan nedan. Om startdatum saknas för tillfället eller de datum som finns inte passar din kalender, kan du istället göra en intresseanmälan till info@supportinst.se.

Medlem
Fakturaadress (om annan än ovan)
Godkänn bokningsvilkor(Obligatoriskt)
Bokningsvillkor
Anmälan är bindande 2 veckor före kursstart. Skriftlig annullering av anmälan skall vara oss tillhanda senast 2 veckor före kursstart annars debiteras hela avgiften.
Vid tidigare annullering uttages en administrationsavgift om 500 kr exkl moms.
För att undvika avgiften kan bokningen överföras till annan deltagare från samma organisation.

Regler för inställda kurser
Om inte annat anges genomförs och påbörjas kurser enligt aktuellt kursprogram från SSI. Bokade kursdeltagare meddelas senast 10 arbetsdagar innan aktuell kurs skall påbörjas om kursen kommer att ställas in, undantaget är dock då kurs ställs in i akutfall som står utanför SSI’s kontroll. Köparen är berättigad till full återbetalning av erlagda kursavgifter men är ej berättigad till annan ersättning för kostnader eller skada som är uppkomna av den inställda kursen. SSI förbehåller sig rätten att ändra kursdatum eller ställa in planerade kurser vid för få bokningar.

Personuppgifter(GDPR)
I samband med din kursbokning samlar SSI in uppgifter om dig för att administrera bokningen, utbildningen och ev. certifiering. Vi behandlar endast de uppgifter du själv lämnar i detta anmälningsformulär och lämnar aldrig ut dessa till någon extern part utan ditt samtycke, utom om så krävs för att bearbeta och fullgöra din order eller ditt deltagande.

Som kunskapsföretag vill vi gärna även fortsättningsvis dela med oss av kompetensrelaterad information till dig. I samband med bokningen godkänner du även att SSI kontaktar dig med kunskapsrelaterad information, inbjudningar till events och aktuella erbjudanden.

Dina personuppgifter sparas tillsvidare och du kan när som helst kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, begära rättelse eller radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kurs@supportinst.se.

Utbildning inom kundservice och support

Förenkla förändring genom utbildning

Med rätt kunskap och utbildning ökar förutsättningarna att genomföra förändringar för att bli en effektivare organisation som nyttjar resurserna rätt. Som individ stärker du genom kontinuerlig kompetensutveckling ditt CV och gör dig fortsatt attraktiv på arbetsmarknaden.

Vi på SSI erbjuder framförallt utbildningar till dig som arbetar inom kundservice och support och vill utvecklas i din nuvarande roll eller förbereda dig för att ta nästa steg i karriären. Vi erbjuder också genom vårt moderbolag BiTA Service Management utbildningar för annan IT personal och andra roller i en verksamhet. Det är också BiTA som hanterar all vår kursadministration.

 

Just nu har vi en sommarkampanj på all schemalagd utbildning med upp till 30% rabatt på utbildning fram till 7 juli. Läs detaljerna här.

Omdömen från tidigare deltagare

Citat från referenskurs Certifierad Supportchef

Utbildning för en grupp vuxna människor

Företagsintern utbildning

Är du intresserad av en utbildning för en större grupp kan vi komma ut till ert företag och genomföra utbildningen på plats hos er som kund. Vi kan erbjuda alla standardkurser företagsinternt, men det finns också möjlighet att då få en kurs skräddarsydd precis efter ert specifika behov.

Ta kontakt för förslag