Under 2025 hoppas vi att just du tar chansen att stärka både dig själv och din organisation genom ny kunskap och utveckling. Är du chef? Överraska dina medarbetare med en utbildning i julklapp.
Nu har vi klart med datum för 2025 års konferens SERVICE SUPPORT I FOKUS - Kundsupport i världsklass i en snabbt föränderlig tid! Blocka kalendern redan nu.
Många vill använda AI till att lättare hitta information i kunskapsdatabasen, men hur kan man vara säker på att AI inte lämnar ut information som inte längre är aktuell?
Vi har blivit med namn. Innan sommaren fick våra medlemmar rösta fram ett namn till vårt branschnätverk och vinnaren blev "SSI Connect!.
Kunskap behöver man, precis som en trädgård, årligen odla nytt i och pyssla om för att kunna skörda framgångsrikt. Med vårt kampanj hoppas vi att fler får möjlighet att framtidssäkra sin kompetens.
Under Service Support i Fokus 19-20 mars utsågs årets servicedesk. Vinnaren är Malmö Stad. Stort grattis! Läs vidare för att se motiveringen till utnämningen samt vilka fler utmärkelser som utsågs.
Kika in vår uppdaterade kurs för kundkommunikation för kundtjänst och servicedesk. Kursen har fått ett generellt lyft och bl. a. anpassats till nya tillgängliga kanaler för kommunikation.
Nu kan vi meddela att vårt konferensprogram för Service Support i Fokus 2024 är lanserat. Vi erbjuder en inspirerande mix talare och hoppas på att få se just dig på plats.
I satsningen med ny webbplats och ett ny grafisk profil kände vi att även vår 30 åriga logga skulle få sig ett lyft.
Vi på SSI tycker kompetensutveckling är viktigt även i tuffare tider ekonomiskt och vill ge våra kunder 30% rabatt på utbildning som en tidig julklapp.
Planeringen är i full gång. Temat för Service Support i Fokus 2024 kommer vara "AI och automatisering i siktet".
Som supportchef är man högst inblandad i AI-revolutionen, ta del av dessa spaningar kring vilka 5 områden man bör fokusera på för att inte bara överleva utan frodas med hjälp av AI.
Vi är glada över att kunna presentera ett nytt utseende i vår webb, läs mer om hur vi tänkt när vi byggt dem och vilka tips vi vill ge er som har tankar på att bygga en ny webb.
Höstterminen har kickat igång och vi ser fram emot att träffa våra medlemmar, kunder och kursdeltagare igen och förmedla all den kunskap vi har kring området vi brinner för, nämligen kundservice.
Nyangsarang Jobe King en erfaren ledare med expertis inom kundservice ger här hennes bästa tips.
Vi har uppdaterat våra medlemsvillkor för att det ska skapa ännu mer värde för nya och gamla medlemmar.
Vår guru Peter Hero får stöttning av Petra Synneborn i vår nysatsning av SSI-medlemsnätverk och andra tjänster.
Fyll i din e-postadress
så får du våra utskick och nyhetsbrev framöver.